Eerste voorbereidingen. - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Esmee Berkel - WaarBenJij.nu Eerste voorbereidingen. - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Esmee Berkel - WaarBenJij.nu

Eerste voorbereidingen.

Door: Esmee van Berkel

Blijf op de hoogte en volg Esmee

10 Oktober 2013 | Nederland, Bergen op Zoom

Hallo allemaal,

Hier een allereerste berichtje!

Vrijdag 4 oktober 2013 begon het allemaal. Met de trein richting Dordrecht, om daar op intakegesprek te gaan bij vrijwillig wereldwijd. Daar aangekomen, moest ik eventjes wachten, er was namelijk nog een gesprek bezig.
Daarna was ik aan de beurt. Zenuwachtig was ik wel een beetje, maar die zenuwen verdwenen al gauw.
Eerst wat vragen beantwoorden, daarna een PowerPoint over Viëtnam. Na deze PowerPoint was ik om! WAUW! Ik wil!

Ik had een goed gevoel over het gesprek, maar moest nog even wachten op het verlossende mailtje... Mocht ik of mocht ik niet. Hoelang wist ik niet precies.... Dit kon een paar uur zijn, maar omdat het vrijdag was kon het ook tot maandag duren.
Om de 10 minuten op je mail kijken helpt niet, maar ik deed het toch. Vrijdagavond om 8 uur gaf ik het op, vandaag kwam het mailtje niet meer. Vrijwillig wereldwijd is namelijk maar tot 17:00 open.....

Maandagochtend kwamen er dan toch wel weer zenuwen..... Ik wil een mailtje.... En jahoor, om 12:05 was het verlossende mailtje er; IK MAG NAAR VIETNAM! Oooh wat was ik blij.. En tros... En er kwamen nu toch ook spanningen...
Papa bellen, even langs mama... Levi een berichtje sturen... En daarna gewoon weer terug naar de klas toe, ik moest weer rustig les gaan geven!

Wat moet er nu allemaal gebeuren...? Van alles...

Woensdagmiddag 9 oktober 2013 hebben we het gedaan, een ticket geboekt! Er is nu geen weg meer terug en dat voelt ontzettend goed! Ik vertrek 18 juni 2014 naar Viëtnam, om daar een geweldige tijd te gaan beleven.
Nu kwamen de emoties los! Goh wat was ik blij en trots op mezelf. Dit deed ik gewoon even. Een jaar geleden had ik dit nog niet gedurfd en nu ga ik het gewoon doen!

Beetje bij beetje ga ik alles regelen!
Ik heb er zin in!!

  • 10 Oktober 2013 - 16:10

    Mo En Rich Jus En Syll:

    He lieve esmee... wij vinden het super dat je deze uitdaging mag en wil gaan doen.. je gaat vast veel gave mooie maar ook verdrietige en heftige dingen zien en voelen... leuk om je op deze manier te kunnen volgen ... wij willen je alvast veel plezier wensen met de voorpret en voorbereidingen. ....!!! Stoer wijf ben je!!! Dikke zoen

  • 10 Oktober 2013 - 16:50

    Ray:

    Heel benieuwd na je ervaringen..

    Ga je volgen.....

    Raymond

  • 26 Oktober 2013 - 12:52

    Patrick, Nadine, Jurre & Jelte:

    Mooie uitdaging! En heerlijk gaan genieten van bruine en gele rijst ;-)! Kom maar op met die verslagen, wij gaan je volgen...

    Grtz, Pat, Nadine en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 2269

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 05 Augustus 2014

Viëtnam

Landen bezocht: